WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">

Join the forum, it's quick and easy

WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">
WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

The Wither 2: Assasins of king röportaj

Aşağa gitmek

The Wither 2: Assasins of king röportaj Empty The Wither 2: Assasins of king röportaj

Mesaj tarafından flox96 C.tesi Eyl. 25, 2010 12:37 pm

The Witcher, beğeni toplayan bir oyundu. Şimdi ise yapımcılar, daha hırslı, daha iddialı. Geliştirilen yönler ve eklenen yeni özelliklerle The Witcher 2, 2011’in en önemli yapımlarından birisi olmaya aday. Böyle bir oyunu görünce, onun hakkında yapımcı ekiple konuşmamak da olmazdı. Daha önce The Witcher 2 ile alakalı ilk röportajımızı yapmıştık. Biraz “tanışma” havasında geçmişti, zira oyun çok yeni olduğu için pek bilgi verilmiyordu. Şimdi ise, bir keyif çayı için The Witcher Team’in kapısını çaldık, daha güzel ve detaylı bilgileri toplayarak karşınıza geldik. Umarız beğenirsiniz, iyi okumal
ar!


MK: Oyunun geçtiği yerler hakkında bilgi verebilir misiniz? Karakterler veya en önemlisi olan hikâye hakkında?

Aleksander Pakulski (AP): The Witcher 2 için yeni yerler tasarladık ve bunları oyuna ekledik. Hikâye farklı mekânlarda geçiyor. The Witcher'daki dünyadan alan ve karşılaştığınız insan anlamında daha da geniş. Hayal edebileceğiniz gibi oyunun ana hikâyesi, farklı krallıklardaki önemli kişilerin suikaste uğramasıyla başlıyor. Yani öncekinden daha büyük bir senaryo. Fazla bilgi vermeden Geralt'ın unuttuğu şeylere açıklık getirmesiyle kalmayacak, onlar yüzünden pişman da olacak diyebiliriz.

MK: Oyunda yeni ne tür mekanikler olacak?

AP: Oyun motorunu baştan yazdığımız göz önüne alınırsa, şimdiden birçok şeyde farklı mekanikler işliyor. Buradaki asıl soru, hangisinin açık ve oyuncu için farkedilebilir olacağı. Açık olan, dövüş sistemi. Bu tecrübeyi baştan tasarladık ki oyuncu, dövüş mekaniklerini istediği yöne götürebildiğini hissetsin ve düşmanlarla birçok farklı şekilde savaşabilsin. Buna rağmen benzer mekanikler, oyuncunun rakibine ne zaman ve nasıl ya da ne kadar çok vurabildiğiyle ilgili. Dövüş mekanikleri halen RPG tarzında, ancak daha hızlı ve daha etkili. Daha fazla değişiklik de olacak.





[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



MK: Dövüş sistemi videoda gördüğümüz gibi değişmiş. İlk oyunu hardcore RPG'den ayıran da dövüş animasyonlarıydı. Geralt dövüşürken neredeyse dans ediyordu. Yeni videoda Assassin's Creed benzeri dövüş animasyonları görüyoruz. Böyle bir kararı nasıl verdiniz? Görmediğimiz yeni animasyon ve dövüş stilleri var mı?

AP: Size bir karşılaştırma sunayım. The Witcher'da 6 farklı dövüş stili vardı değil mi? The Witcher 2'nin bu sayının 10 katı olduğunu hayal edin. Belli bir silah ya da saldırı şekline sadık kalamazsınız. Daha önce karıştıramadığınız şeyleri karıştırabiliyorsunuz ve kendi stilinizi yaratabiliyorsunuz. Kendiniz için en iyi olan stili bulmak biraz zaman alıyor. Kısacası The Witcher 2'de dövüş manasında bulunacak çok şey var.

MK: Yeni aktif diyalog sistemi oldukça başarılı. Ara sahneleri bölmeden konuşmalara dahil olabiliyoruz. En azından videoda böyle görmüştük. Bunun dışında ne gibi yenilikler bulunuyor?

AP: The Witcher 2'nin saf bir RPG olması nedeniyle diyaloglar, oyun motorunu baştan yazmamızın asıl nedenlerinden biriydi. Diyalogların ilk oyundan daha iyi olacağını söyleyebilirim. İki şeye odaklandık. İlk olarak bir diyalogun içine önceden yazılmış bir şey eklemek istediğimizde, bir programcının yardımını kullanmak istemedik. Çoğu düşünce şu an tasarımcılar tarafından eklenebiliyor. İkinci olarak da olasılıklardan söz edebilirim. NPC'lerle konuşurken farklı hareketler yapabiliyorsunuz. Geralt bu hareketlerle birlikte NPC'leri etkileyebiliyor.



MK: Büyü sistemiyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?

AP: Oyuncuların en baştan bütün büyüleri öğrenmesini istemedik. Yani büyük ihtimalle The Witcher'da öğrendiğiniz büyüleri kullanacaksınız. Buna rağmen halen karakter gelişimi için yer var. Bunu özellikle yaptık, çünkü The Witcher 2'de yetenek ve özellikler, oynanışı öncekinden daha fazla etkiliyor. Ek olarak yeni bir "magical sign" olan Heliotrope'u göreceksiniz.

MK: İlk oyunda BioWare'in Aurora grafik motorunu kullandınız. Bu motoru öyle geliştirdiniz ki yaşını göstermedi. Bu motoru daha iyi hale sokarken ne gibi aşamalardan geçtiniz? Bazı karakterler öncekinden farklı gözüküyor. Bu sizin seçiminiz mi yoksa bazı problemler nedeniyle mi böyle oldu?

AP: Aynı karakterleri baştan yaratmak kolay değil. Önceki oyundan direk karakterleri transfer edemeyiz. Ancak sonunda ana karakterlerin aynı gözükmesine uğraştık. Genel olarak oyun motoru, RPG oyunları hedef alınarak yapıldı. Grafikler daha iyi gözüküyor, ancak burada asıl konu çizgisel olmayan hikâye anlatımı ve sunumu. Bu konuda çok ilerledik.

MK: Erotizmin The Witcher 2'deki önemi nedir? Sahneler, mini oyunlar ve benzeri şeyler olacak mı?

AP: Önceki oyunla yaklaşık olarak aynı. Yani "çok" diyebiliriz. Romantizm, şiddet, zor ve gri bir dünya, ahlaksal açıdan sorgulanabilir karakterler ve hikâye, bunların hepsi aynı oranda bulunuyor. Bu oyunu çocuklar için yapmıyoruz. Oyun yetişkinler için hazırlanan safkan bir RPG. Yani RPG oynamayı sevenler ya da RPG'nin ne olduğunu öğrenmek isteyenlere göre.




[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]




MK: Oyuna DRM koymayı düşünüyor musunuz? Çoğu oyuncu bundan pek memnun değil.

AP: Sadece oyuncular değil, geliştiriciler de oyuncular çok fazla koruma bulunduğu hakkında yorumlar yaptığında para kaybediyor. Bizce oyunu ilgi çekici ve ucuz yapmak, insanların oyunu Internet’ten indirmesini engellemekten daha önemli (eğer doğru yaparsanız, PC oyunlarını korumasız satabilirsiniz örneğinde olduğu gibi).

MK: Konsol versiyonu olacak mı?

AP: Büyük ihtimalle evet. Şu anda neyin üzerinde çalışıp çalışmadığımızı söyleyemem. Konsolla ilgili bir şeyi piyasaya süreceğimizi ya da sürmeyi planladığımızdan da bahsedemem. Ancak The Witcher 2'yi konsollara getirmek için elimizden gelen herşeyi yapıyoruz. Son nesil platformlar tercihimiz.

MK: Oyunu devam edilebilecek şekilde mi tasarlıyorsunuz? Bir devam olasılığı var mı?

AP: Eğer bu soruyu The Witcher piyasaya çıkmadan sorsaydınız, size "Hey, oyunun eğlenceli kısmını açıklamamı sağlama - bekle ve oyunu oyna, kendin gör" derdim. Bu sefer de farklı değil. The Witcher'ın sonu, açıkça bir devam oyununun aklımızda olduğunu gösteriyordu ve oyuncuların The Witcher 2'yi beklemesi için elimizden geleni yapacaktık. Yakında çıkacak. Daha fazla bir şey olup olmadığını ise kendiniz göreceksiniz Smile

MK: Bize bir çıkış tarihi ya da bir ipucu verebilir misiniz?

AP: Bütün prodüksiyon planlarımız, takvimlerimiz ve kilometre taşlarımız kilitlenmiş durumda. Oyunu 2011'in mart ayının sonuna doğru bitireceğiz. Çıkışı ise bundan kısa bir süre sonra olacak.

MK: Teşekkürler...


AP: Önemli değil

flox96
flox96
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR

Wolfteam Oyundaki Adı : flox96 <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1105 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 1890 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 15 Doğum tarihi : 01/02/97 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 28/07/10 Yaş : 27 Nerden Nerden : Şuraya saçma sapan şeyler yazmayın

http://www.pcduskunu.azbuz.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz