WOLFTEAM FORUM HACK FORUM
<meta http-equiv="refresh" content="5;URL=http://www.forumoloji.com">

Zayıflama hapı alarmı

Aşağa gitmek

Zayıflama hapı alarmı

Mesaj tarafından ShadowLord Bir Perş. Ağus. 05, 2010 6:44 pm





[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.][Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Kastamonu'nun Çatalzeytin ilçesinde yaklaşık 2 ay önce karın ağrısı, ishal ve kusma şikayetleri sonrası tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden 23 yaşındaki Nilay Dinçer'in kullandığı “Pepper Time” (kırmızı biber hapı) isimli zayıflama ilacı, Sağlık Bakanlığı tarafından toplatıldı.Kastamonu'nun Çatalzeytin ilçesinde yaklaşık 2 ay önce karın ağrısı, ishal ve kusma şikayetleri sonrası tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden 23 yaşındaki Nilay Dinçer'in kullandığı “Pepper Time” (kırmızı biber hapı) isimli zayıflama ilacı, Sağlık Bakanlığı tarafından toplatıldı.Evli ve bir çocuk annesi Nilay Dinçer'in rahatsızlanarak özel bir hastanede tedavi altına alınması ve bir süre sonra da hayatını kaybetmesi üzerine inceleme başlatan Kastamonu İl Sağlık Müdürlüğü, hastanın teşhis, tedavi ve ölümü sürecini mercek altına aldı.Bu arada soruşturma başlatan Sağlık Bakanlığı da genç kadının hastaneye başvurduğu andan itibaren kullandığı ilaçlar, yapılan tetkikler ve düzenlenen raporları İl Sağlık Müdürlüğünden talep etti. Genç kadının yapılan tahlillerinde bağırsaklarının tahrip olduğu bilgisine ulaşan yetkililer, Dinçer'in bir süre önce zayıflama hapı kullandığı bilgisine ulaşarak söz konusu ilaçla ilgili çalışma başlattı.Yapılan inceleme sonrası Dinçer'in kullandığı “Pepper Time” (kırmızı biber hapı) isimli zayıflama ilacının “sibutramin” etken maddesi içerdiği belirlendi. Bunun üzerine Sağlık Bakanlığı Türkiye genelinde tüm eczanelerde satışı yapılan ilacı toplattı.Kastamonu İl Sağlık Müdürü Dr. Yusuf Öztürk, olayla ilgili başlatılan soruşturma çerçevesinde Nilay Dinçer ile ilgili tüm tetkik ve raporların Sağlık Bakanlığına gönderildiğini söyledi. Hastanın kullandığı zayıflama ilacıyla ilgili bakanlığın çalışmalarını sürdürdüğünü kaydeden Öztürk, “Şu an için Nilay Dinçer'in ölüm sebebinin bu ya da başka bir ilaçtan olduğunu söylemememiz kesinlikle mümkün değil” dedi.'Sibutramin' etken maddesi içeren 9 ilaç daha piyasadaÖte yandan Sağlık Bakanlığı yetkilileri, şu anda piyasada bulunan zayıflama ilaçlarından sadece birinin ruhsatlı olduğunu, bunun dışında ilaca benzeyen 3 ayrı markanın da ara ürün olarak satıldığını bildirdi.Daha önce izin verilmiş bazı zayıflama ilaçlarının “sibutramin” etken maddesi içerdiği için bir süre önce ruhsatlarının askıya alındığını belirten yetkililer, söz konusu ilaçların bu nedenle piyasada bulunmadığı bilgisini verdi.Yetkililer, yapılan incelemelerde piyasada Tarım ve Köyişleri Bakanlığının onayı ile satılan 9 çeşit ürünün de incelemeye alındığını bildirerek, söz konusu zayıflama ilaçlarında da “sibutramin” etken maddesine rastlanıldığının altını çizdi. Bu ilaçlardan ikisinin halk arasında “biber hapı” olarak bilinen zayıflama kapsüllerinden olduğunu vurgulayan Sağlık Bakanlığı yetkilileri, bu hapların zararları konusunda Tarım ve Köyişleri Bakanlığını da uyardı.Bu arada çoğunluğu [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] malı olduğu bildirilen zayıflama haplarının halen birçok eczanede satıldığı saptandı.Toplatılan ilaç internetten satılıyorBu arada Sağlık Bakanlığının toplattığı ve dağıtımını yasakladığı zayıflama ilacı “Pepper Time”ın halen bazı internet sitelerinde satıldığı belirlendi.Yapılan araştırmada, birçok internet sitesi üzerinden serbestçe satılan zayıflama ilacının sipariş üzerine kutusu 49 liradan istenilen adrese gönderildiği ortaya çıktı. “İster zayıflayın, ister ideal kilonuzu koruyun” sloganıyla satılan ilaçla ilgili bazı kullanıcıların olumlu sonuçlar aldığına dair yazdıkları yorumlar da dikkat çekti Onay almış ilaçlar hekim bilgisi dışında kullanılmamalıİlaç kapsamında olmadığı için Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'ndan ruhsatlı ve zayıflatıcı etkisi bulunduğuna ilişkin reklamı yapılan ürünlerin, hekim bilgisi dışında kullanıldığında vücudun bazı organlarında ciddi harabiyet yaptığı ve ölüme yol açtığı öne sürüldü. Gazi Üniversitesi (GÜ) Medikal Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Çimen Karasu da gıda bütünleyici ya da zayıflamaya yardımcı bitkisel ürünlerin içeriklerinin tam olarak bilinmediğini ve zararlı olabileceğini belirterek, bu ürünlerin içerisine bazı kimyasal bileşiklerin yüksek dozlarda katılabildiği uyarısında bulundu.Bitkisel destekleyicilerin herkes için uygun olup olmadığının bilimsel olarak tespit edilmiş ve güvenilirliklerinin ispatlanmış olması gerektiğini ifade eden Karasu, özellikle zayıflatma amacıyla kullanılan ürünlerin iştah kesici ilaç olarak kullanılan çok sayıda etkili maddeyi içerebildiğini bildirdi.Karasu, “İçerisinde 'krom pikolinat' gibi elementleri içeren ve zayıflatıcı iddiasıyla satılan ürünlerin ambalajlarında ya da internet sitelerinde önerilen dozlar da uluslararası değerlerin oldukça üzerindedir. Bu çok tehlikelidir” diye konuştu.Zayıflamak amaçlı kullanılan ürünlerin “bitkisel kökenli ilaç” olmadığını vurgulayan Karasu, “Sentetik, bitkisel, hayvansal ya da mantarlardan elde edilen etken maddenin ilaç olabilmesi için belli standartları içermesi gerekiyor” dedi. Karasu, belli bir miktarda bitkisel ekstrayı içeren herhangi karışımın ilaç olabilmesi için faz deneylerinin tamamlanmış olması gerektiğini ifade etti.


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
ShadowLord
Forum Yöneticisi
Forum Yöneticisi

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 3161 <b>Rep Gücü</b> Rep Gücü : 10236 <b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 446 Doğum tarihi : 11/07/92 <b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 19/07/10 Yaş : 25 Nerden Nerden : Eskişehir

Kullanıcı profilini gör http://wolfteam.forumdizini.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz